Wycieczka do Krakowa klas 1-3

W ramach projektu “Poznaj Polskę” w dniu 1 czerwca odbyła  się wycieczka do Krakowa. Wzięło w niej udział 64 uczniów z klas 1-3.

Celem wyjazdu było przede wszystkim poznanie zabytków i historii Krakowa oraz legend związanych z tym miastem. Kraków ma do zaoferowania mnóstwo podań, a najwięcej z nich związanych jest z Wawelem i okolicznymi  kościołami. Słuchaliśmy więc opowieści o Smoku Wawelskim, o Królu Kraku i Wandzie co nie chciała Niemca czy Żółtej ciżemce ukrytej w Kościele Mariackim.

Naszą podróż po Krakowie rozpoczęliśmy od zwiedzania Katedry na Wawelu-miejsca koronacji królów Polski, krypty, gdzie pochowano wielu władców. Mieliśmy okazję obejrzeć Dzwon Zygmunta i posłuchać historii związanej z tym obiektem. Następnie zwiedziliśmy dziedziniec arkadowy Zamku Królewskiego na Wawelu. Kolejnym punktem wycieczki była Smocza Jama-jaskinia kresowa ,  z którą wiąże się legenda o smoku. Przed wejściem do niej ustawiona jest rzeźba  Smoka, która jest ważnym symbolem miasta.

Potem Traktem Królewskim odbyliśmy spacer do Rynku Głównego. Tam obejrzeliśmy Kościół Mariacki i wysłuchaliśmy hejnału z wieży mariackiej.
Odwiedziliśmy Sukiennice, a czas wolny przeznaczyliśmy na zakup pamiątek.

Po tak bogatej lekcji historii udaliśmy się do Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego, w którym mogliśmy zrelaksować się w otoczeniu przyrody. Poznaliśmy przy tym różne gatunki roślin, odwiedzić palmiarnię i podziwiać różne gatunki storczyków i kaktusów.

W drodze powrotnej, zmęczeni, ale zadowoleni udaliśmy się na ciepły posiłek.